УПИДИВ

УПИДИВ

  • О нама
    • Управна тела УПИДИВ-аUpravni odbor UPIDIVa Ljubomir Maksimov, predsednik Udruženja Tamara Popović, zamenik predsednika Nataša Filipović, član UO Predrag Uzelac, član UO Aleksandar Čule, član UO Umetnički savet Ivan Ilić Mirjana Dobanovački Maja Budžarov Predrag Šiđanin Dragoslav Ulić Savet za izdavačku delatnost Zdravko Rajčetić Branko Vujkov Branimir Maksimov Savet za izlagačku delatnost Mina Radojević Maja Bačanin Filip Nemet Sud časti Vlajko Vukosav Milan Milić Jagodinski Milan Milivojević Era Nadzorni odbor Vaso Krčmar Ivan Lukić Mića Josimović
    • СекретаријатSekretar Udruženja: Minja Danilović Administrator finansija: Mila Mijatović Sekretarijat: +381 21 524 481 sekretarijat@upidiv.org.rs
    • Ауторски сервис
    • Статут УПИДИВ-аПРЕДЛОГ  СТАТУТА  УПИДИВ-а У складу са  одредбама чл. 78.  и 12. Закона   о удружењима („Службени лист РС” бр.51/ 09) и Закона о култури („Службени гласник РС „72/09 ) на Скупштини Удружења  ликовних уметника примењених уметности и дизајнера Војводине одржаној дана —————- у Новом Саду, усвојен је нови /знак  УПИДИВ-а/ С  Т  А  Т  У  Т УДРУЖЕЊА ЛИКОВНИХ УМЕТНИКА ПРИМЕЊЕНИХ УМЕТНОСТИ И ДИЗАЈНЕРА  ВОЈВОДИНЕ Област остваривања циљева Члан 1. Удружење ликовних уметника примењених уметности и дизајнера Војводине /у даљем тексту : УПИДИВ/ је невладино и непрофитно удружење, основано на неодређено време ради остваривања циљева кроз унапређење и разво професионалног ликовног стваралаштва у области примењених уметности и дизајна. Циљеви  Удружења Члан 2. Циљеви УПИДИВ-а су: унапређење и развој професионалног ликовног стваралаштва из области примењених уметности и дизајна. развијање сарадње и унапређење рада и активности у области примењених уметности и дизајна са сродним организацијама у земљи и иностранству. унапређење професионалног друштвеног положаја и заштита права самосталних уметника и  материјалног положаја стваралаца и струке. организовање професионалних ликовних уметника примењених уметности и дизајнера у циљу остваривања и заштите социјално – правног статуса самосталних уметника, истакнутих уметника и стручњака из делатности Удружења. Организовање ауторских, тематских, ретроспективних, јубиларних и других изложби и ликовних манифестација и акција у…
    • Галерија ФОРМАLogo dizajn Galerije Forma:© Ferenc Barat Radno vreme: radnim danima od 8:00 do 20:00 časova. Galerija je zatvorena subotom, nedeljom i u dane državnih praznika. Adresa: Galerija Forma – UPIDIV ul. Ilije Ognjanovića 3, NOVI SAD Tel: 021/524-481 Fax: 021/427-630 E-mail: office@upidiv.org.yu Savet za izlagačku delatnost: Mina Radojević Maja Bačanin Filip Nemet
    • О УПИДИВ-у
  • Чланови
    • Архитектура и дизајн ентеријераArhitektura predstavlja izgradnju građevina sa svrhom stvaranja unutrašnjih organizovanih prostora namenjenih najrazličitijim potrebama čovekovog života i aktivnosti (stanovanje, kretanje, odmor, sahranjivanje itd). Arhitektura usklađuje konstruktivne elemente (građevinsku masu, stubove, otvore) u harmoničnu i funkcionalnu celinu. Članovi UPIDIV Sekcije za arhitekturu i dizajn enterijera: Ađanski Mina Berbakov Milorad Cvetkov Radoje Čubrilo Miroslav Grković Tomić Mirjana Jovanović Mira Jovanović Srđan Kovačević Dragutin Krstonošić Miroslav Maksimović Milena Marinčić Natko Melak Šandor Miletić Dušanka Mladenović Miodrag Mojašević Biljana Nedimović Gordana Popović Olgica Poznatov Natko Rapaić Dejan Spernjak Velimir Stojanović Nikola Kokola Šećerov Blaženka Tot Jožef
    • Декоративно сликарство
    • Декоративна пластика
    • Фото дизајнPredstavlja samostalni umetnički postupak koji zauzima posebno mesto u oblasti grafičkog dizajna. Izborom odgovarajućih optika, negativskih materijala (okto, pan, infracrveno), načina razvijanja, solarizacije, kopiranja i montaže nekoliko negativa itd. povećavaju se široke mogućnosti za kreativni zahvat. Foto dizajn je sveža i originalna interpretacija vizuelnog saznanja. Članovi UPIDIV Sekcije za foto dizajn: Aleksić Jovan Babić Izabela Bačić Jovan Bandin Mladen Bilak Igor Boldižar Jožef Candir Martin Červenka Vladimir Čule Aleksandar Dačević Milan Dorman Laslo Dragin Dragan Đukić Milica Grujić Gavrilo Jovanović Pavle Juriga Augustin Karanović Branimir Karisić Rajko Karlavaris Ivan Kostić Dušan Kurucić Dragan Lapadat Srećko Lenert Geza Lučić Branislav Ljubić Rajko Madacki Mihal Marković Nedeljko Mlazev Atanas Mirosavljević Borivoje More Silvester Nemet Maćaš Paljić Ljubomir Perić Miroslav Ribarov Predrag Stevanov Srđan Stojanović Nikola Ninavi Ulić Dragoslav Uzelac Predrag Škrbić Željko Šmit Josip Štikavac Kosovka Varga Šomođi Tibor Živkov Ivan Živni Darko Župančić Zvonimir
    • Графички дизајнNajkompletnije područje umetničkog delovanja u oblasti grafičkog izražavanja putem najrazličitijih sredstava vizuelnog oblikovanja od kaligrafije do Web dizajna. Poslednjih godina se uglavnom koristi računar pri dizajniranju. Sekcija obuhvata: grafički dizajn, vizuelne komunikacije, ilustraciju, strip, karikaturu, Web dizajn, CAD (Computer Aided Design) itd. Ovo je najbrojnija i najaktivnija sekcija u Udruženju koja ima i sledeće podsekcije: Web dizajn, CAD (Computer Aided Design) i odbor za heraldiku. Članovi UPIDIV Sekcije za grafički dizajn: Ajduk Teodor Bačak Ivica Balint Ištvan Banić Milan Banjac Stevan Barat Ferenc Bečejski Mihaela Kristinel Belobrk Branislav Bernacki Rudolf Blažić Larisa Bob Jovan Bogdanov Danilo Bogdanović Vladimir Bogunović Aleksandar Boroš Đerđ Bosiok Doru Božić Brankica Cvetanović Ivan Černik Atila Čobanović Ksenija Damjanović Veljko Dejanov Danica Dimitrov Dusan Dimitrov Srđan Dobanovački Branislav Dobanovački Simonida Đukić Branko Đurđević Božo Đurkovic Hunor Đurović Gojko Đurović Mira Farago Aranka Farkaš Robert Flora Viorel Fujkin Ištvan Gabor Gobi Grosy Konstantin Gucunski Sima Hadžić Sremački Dušanka Hadžić Smiljana Ilić Ivan Ilić Krtinić Ljiljana Jano Ištvan Janjetov Zoran Jaraković Vera Jerinić Dragan Joler Predrag Jocić Igor Jovančić Miroslav Jovanović Đorde Jovanović Danica Jovanović Milan Jofke Jovanović Vladimir Juriga Viktor Jurić Ivan Jurić Milan Kapitanj Atila Kapitanj Laslo Karanović Ratko Katić Živojin Kaupert Pal Kendel Zvonimir Kerac…
    • Пејзажна архитектура  Dok arhitektura predstavlja izgradnju građevina sa svrhom stvaranja unutrašnjih organizovanih prostora namenjenih najrazličitijim potrebama čovekovog života i aktivnosti (stanovanje, kretanje, odmor, itd), hortikultura oplemenjuje slobodne urbane prostore. Članova UPIDIV Sekcije za hortikulturu: Atanacković Jasna Kurjakov Stevanka Marinčić Olga Potkonjak Agnes Sapundžić Milan Sapundžić Tatjana Stojnić Nestorović Milica Šikoparija Dobrila Tubić Uroš
    • Индустријски дизајн
    • Уникатна керамикаGrupni naziv za sve proizvode izrađene na bazi gline, a otvrdnule pečenjem. Postoje razne vrste gline, od obične ilovače do najfinijeg kaolina. Oblikuje se modeliranjem, utiskivanjem, izvlačenjem na lončarskom kolu ili livenjem u kalupe. Prema kvalitetu gline, načinu obrade i stepenu pečenja određuje se vrsta keramike: majolika, kamenina ili porcelan. Primena raznovrsne tehnike i tehnoloških postupaka određuje smernice savremenih umetnika keramičara koji osim utilitarnih predmeta obrađuju i keramoplastiku kao i arhitektonsku keramiku. Na Svetskoj izložbi u Parizu 1937. godine enterijer jugoslovenskog paviljona bio je obložen panoima u majolici sa motivima nacionalne istorije i folklora koje su u Novom Sadu izradili slikar Ivan Tabaković i Karlo Baranji. Panoi su na izložbi dobili Grand Prix. Članovi UPIDIV Sekcije za unikatnu keramiku: Adžić Aleksandar Adžić Dragoljub Budžarov Agneš Budžarov Maja Holo Barbara Jandrić Ivan Josimović Milorad Kalmar Magdalena Kalmar Magdolna Medi Kišferenc Eva Konradt Sinisa Kostić Ljubomir Kostić Sujetova Marina Maravić Đura Matuša Svetlana Matuška Ferenc Mihaljfi Marika Mladenović Marija Mojak Aranka Mojak Dijana Musicki Olivera Nemeš Fekete Edit Nemet Ana Petrović Ljubiša Popov Ana Popović Marina Radovniković Marija Rajčetić Vladislav Rajčetić Zdravko Šinković Eržebet Toderaš Irena Toderaš Jožef Toderaš Dijana Vekonj Lajoš
    • Конзервација и рестаурација
    • Костимографија
    • Таписерија
    • ТекстилDizajn tekstila je oblast primenjene umetnosti koja podrazumeva poznavanje istorije i teorije dizajna, estetike i likovnog oblikovanja u posebnoj vrsti materijala koje „tekstil“, kao pojam može da obuhvati. Tehnologija i način izrade su nezaobilazni faktori u oblikovanju tekstila, kao i vladanje određenim tehnikama kao što su tkanje, pletenje, slikanje na tekstilu, štampa, šivenje, vez… Pažljivom kombinacijom umetničkog likovnog iskustva, tehnika i tehnologije nastaje tkanina kao svojevrstan umetnički proizvod – umetničko delo, novo drugačije čak i posle 5000 godina svoga postojanja. Upravo to poslednje dokazuje emitovanje inspiracija koje nam tekstil nudi kao materijal i oblast izučavanja. Članovi UPIDIV Sekcije za dizajn tekstila: Bačić Ilona Branković Slobodanka Ćulibrk Tomić Radmila Darojević Stanka Došen Dragojlović Svetlana Đurdev Ljubica Đurić Mirjana Grkavac Slavica Janović Erika Janjetović Nebojša Kolarik Magdalena Ledjanac Branislava Litričin Bogdanka Markov Mirjana Mihajlov Dušica Mijić Anica Mišević Maja Panin Milica Peršaj Marija Poljaković Gordana Ramac Lidija Spasojević Milica Stojanović Nataša Stojanović Ljiljana Stoja Rudić Ljiljana Šilić Mira Taloši Estera Trajković Nataša Vicković Anica Varga Žužana Vekonj Irena Vujkov – Kolman Mirjana Zirojević Danka Živković Bakić Anđelka Živojnović Sanja
    • Теорија
    • Савремено одевање
    • Сценографија
    • Вајарство
    • Веб дизајн
  • Активности
    • Изложбе
    • Публикације
    • Актуелни конкурси
    • Календар са конкурсима
    • Календар активности
  • Обавештења
    • Мејлинг листа
    • УПИДИВ инфо

Неда Тодоровић „Типографска салата“

Pozivnica_600px

Изложба „Типографска салата“ Недe Тодоровић од 4. до 17. децембра 2014. год. у простору Галерије Форма, Илије Огњановића 3 у Новом Саду.

О изложби „типографска салата“

Изложба представља преглед три оригинална, ауторска типографска писма: Лука, Јаков и Нордеус. Сва три писма реализована су у дигиталном облику, као фонтови у латиничној и ћириличној верзији, у више различитих тежина. Овом приликом поменути фонтови приказани су у виду дигиталних графика великог и средњег формата, компоновани у оквиру текста, фраза или наслова, како би се у исто време приказала њихова примена у мањим величинама, али исто тако и за потребе истицања на плакатима. Изложба је у складу са карактером одабраних фонтова подељена на три визуелне целине. Намера аутора је да се на овај начин представи публици пре свега као дизајнер који паралелно са популаризацијом латичничних фонтова, негује естетку ћириличног писма прилагођавајајући га актуелним типографским приступима, а колико је то дозвољено у оквирима стандарда и норми српске ћирилице.

 

Из каталога:

О лепим писмима и добром укусу

„Комбиновање писама је попут мешања салате… Слатки парадајз, сочни краставац и опор шок повременог инћуна“*.
Фигурација о типографској салати теоретичарке Елен Луптон рецепт је за типографску праксу новог доба у којем уживамо у разноликости јер смо спознали пуноћу укуса комплементарног контраста. Након неколико декада које су обележене форсирањем тоталитарне праксе у потрази за универзалним, затим и периода деконструкције такве, налазимо, погрешне и химеричне револуционарне праксе. Данас се окрећемо креативном чињењу без пресије доктрина, откривамо властите али и сензибилитете из културе поднебља.
Разноликост писама које обликује проф. Неда Тодоровић, овде селектован и приказан део опуса, управо асоцира на такав смео подухват у којем интрига и маштовитост, доследно и стрпљиво, пасиониран рад претварају у резултат каквом се мора доделити епитет изузетности. Писма која смо селектовали, односно груписали, на изглед еклектично, обједињује једна толико латентна карактеристика коју дуго, готово читав један век, нисмо препознавали као универзалну. Та карактеристика потиче из највреднијег наслеђа хуманизма, та карактеристика је дакле савршена пропорција структуре хуманистичког писма. Структура коју читамо вековима, истовремено је монументална и сакривена лепота којој се свакодневно знају дивити само повлашћени, само они који над њом обликују нове форме, каткад специфичне, каткад карактеристичне, киселе, слатке, горке или слане, односно љупке, нежне, мужевне, достојанствене, горде…
Писмо Лука одликује се смелим контрастом и наглашеним модерним пропорцијама, дакле у основи формалним атрибутима карактеристичним за класицистичку тј. дидоне групу писама. Наглашено уски ликови писма Лука одговарају специфичним захтевима за елегантним, софистицираним филигранским слогом који се примењује у нешто крупнијој градацији на сатинираној хартији. За тако специфичан основни рез писма ауторка је уместо уобичајене варијације стила у тежини и курзиву приредила алтернацију у безсерифном пандану, чиме се уз наведене атрибуте алтернира класично и савремено.
Стабло, капљица, крилце, окце, рука, нога, раме, реп… Ток, трк, спој.
Флорални амплифицирани орнаменти Вилијама Мориса и енергизоване линије Мухе и Ван деВелдеа, супституисала је мала фамилији писма Јаков, која се срдачно клања природи и човеку. Писмо Јаков је завет и исконска порука из природе. Подсећа нас да смо њезин део, и да смо из природе научили да намењујемо и чинимо; градимо, опредмећујемо и обликујемо, те тако богатимо и баштинимо визуелну културу. Ауторка вешто визуелном синегдохом стилизује природно порекло и исконски облик дуктуса. Писмо Јаков у свим тежинама, одликује флексиван визуелни језик чији идиом појачава стилизација визуелним полиптотоном на специфичним местима растављања или завршецима потеза.
Писмо Јаков које дистрибуира ITC најбоље бисмо могли уврстити у класу уметничких антиква, према ауторској класификацији типографских писама проф. Месароша, који је овим називом груписао антикве Беренса, Коха, Поста и др.
Писмо Нордеус, најсвежије и најновије, једном речју cajtgajst. Као и у претходна два у основи је хуманистички скелет. Међутим, ово безсерифно писмо карактерише паралелизам монолинеарних потеза. Писмо Нордеус је корпоративно писмо истоимене интернационалне компаније. Пројектовано је у десет тежина, са подршком за српску ћирилицу и латиницу, и два реза који обједињу алтернације стила. Нордеус Оле, алтернације у основном и италик резу, редуциране су специфичном елипсом, тако ова писма карактеришу другачији спојеви темељних потеза са облим и раменим потезима, чиме се монолинеарност додатно испољава.
Бројна истраживања реторичког потенцијала типографских писама потврдила су претпоставке практичара да типографска писма могу поседовати: извесни карактер и расположење, семантичке асоцијације и конгенијалност са производом; те и да могу управљати утисцима и конотацијама. Последње у низу истраживања потврђује да се писмима могу приписати укуси: слатко, слано, кисело горко и слатко, сходно облику терминала и другим формалним атрибутима**. Ако смо спремни ово прихватити, спремни смо и ову изложбу конзумирати као раскошну и освежавајућу салату добро компонованих и пробраних укуса; слатког парадајза, сочног краставца и дискретно слатко-слане и ароматичне пињоле.

(Пријатно)
Урош Недељковић

* E. Lupton, Thinking with type, 2 Rev Exp ed., Princeton Architectural Press, 2010.
** C. Velasco, A. T. Woods, S. Hyndman and C. Spence, „The Taste of Typeface,“ i-Perception, vol. 6, no. 4, pp. 1-10, 2015.

 

Кратка биографија:
Неда Тодоровић рођена је 8. Јуна 1978. Магистар је графичког дизајна и ванредни професор Факултета дигиталних уметности Универзитета Метрополитан у Београду. У оквирима широких области графичког дизајна, њен фокус је првенствено на типографији и визуелном идентитету. Осим пословне сарадње са домаћим, и пре свега иностраним клијентима, добитник је неколико награда из области дизајна фонтова. Учествовала је на преко десет колективних изложби док је ово је њена четврта самостална изложба, а у сарадњи са кустосом Урошем Недељковићем.

Мејл: nedica11@gmail.com
Web: www.nedatodorovic.com

Каталог можете погледати на овом линку или у нашем BoxNet фолдеру.

Са изложбе:

 

Previous
Next

2. октобра 2015.

|

Архива, Графички дизајн, Изложбе
Типографија
Вињета: Ана Леда Поп
  • Facebook
  • YouTube
  • ISSUU
Актуелно

  • Кандидати за нове чланове УПИДИВ-а 2023.16. марта 2023.
  • „Богдан Шупут 2023.“25. фебруара 2023.
  • Александар М. Лукић и Елена Атрашкевич „Паралелни светови”3. фебруара 2023.
  • Весна  Живановић „Сари  и Ангарка“14. јануара 2023.
  • Конкурс за доделу награде за животно дело УПИДИВ-а10. јануара 2023.
кОНКУРСИ

  • Конкурс за доделу награде за животно дело УПИДИВ-а10. јануара 2023.
  • Интерни позив за идејно решење Новогодишње вињете УПИДИВ-а14. децембра 2022.
  • Конкурс за пријем нових чланова УПИДИВ-а5. новембра 2021.
Инфо

  • Актуелно
  • Архива
  • Изложбе
  • Конкурси

Галерија ФОРМА


Галерија ФОРМА 
ул. Илије Огњановића 3,
21000 Нови Сад, Србија 
Радно време:
(радним даниима)
од 9 до 14:30 часова 

УПИДИВ


Удружење ликовних уметника примењених уметности и дизајнера Војводине
Vajdasági iparművészek és formatervezők egyesülete
Združenie úžitkových výtvarných umelcov a dizajnérov Vojvodiny
Asociaţia Artiştilor Plastici pentru Artele Aplicate şi Design din Voivodina
Здруженє подобових уметнїкох применєних уметносцох и дизайнерох
Udruženje likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti i dizajnera Vojvodine
Association of Artists of Applied Arts and Designers of Vojvodina

Тел / Факс: +381 21 524 481
Мeјл #1: office@upidiv.org.rs
Мeјл #2: sekretarijat@upidiv.org.rs
Мeјл #3: upidiv.office@gmail.com

Овај сајт покреће WordPress