UPIDIV | Udruženje likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Vojvodine | Association of Applied Arts Artists and Designers of Vojvodina

Milena Maksimović: Novi vizuelni identitet

Milena Maksimović, dizajn vizuelnog identiteta, uređenja prodajnog prostora i merčendajzinga

Prodajni prostor

Projektovanje i osmišljavanje jednog prodajnog objekta naizgled je vrlo jednostavno, a ustvari je visoko kompleksan proces. Potrebno je osmisliti objekat koji svojom spoljnim izgledom poziva gosopdina Kupca da u njega uđe, a svojom unutrašnjom organizacijom i asortimanom u potpunosti odgovara na njegove zahteve. Ujedno, potrebno je prijatnom atmosferom navesti potrošača da se u objektu zadrži toliko dugo koliko mu je potrebno da donese odluku o kupovini, a jednostavnom organizacijom i jasnim obeležavanjem kategorija da mu se olakša pronalaženje njemu odgovarajućeg proizvoda. Merchandising, kao dinamična forma marketinga, čini da proizvodi na mestu prodaje budu vidljivi, atraktivni i dostupni za potrošača i pomaže im u trenutku kada donose odluku o kupovini. Galerija podova kreirala je svoje maloprodajne objekte koristeći upravo sve ove moderne tehnike shop fitting-a, merchandising-a i istraživanja ponašanja potrošača na mestu prodaje. Od atraktivnog i prepoznatljivog eksterijera, kroz jasan, jednostavan i potrošaču prilagođen lay-out objekta, do posebno dizajniranih display-a, Galerija podova dokazuje da ni u čemu ne zaostaje za modernim svetskim maloprodajnim trendovima. Samo trgovina koja na vreme prepozna potrebe svog potrošača i ovlada tehnikama koje će doprineti brzom i efikasnom odgovoru na sve njegove zahteve ima sigurnu budućnost na tržištu.

Milena Janjić, Izvršni Direktor  Composite marketinška agencija

Kada smo se 2000. godine okupili u marketinškom odeljenju DOO Sintelon Plus (deo AD Sintelon, zadužen za maloprodajnu mrežu) zatekli smo preduzeće sa potpuno prevaziđenom poslovnom filozofijom, jednim zastarelim konceptom prodaje, prilično izraubovanom opremom, otužnim prodajnim objektima, opadajućim trendom poslovanja, te brojnim drugim hipotekama jednog minulog vremena. Sve to je ukazivalo da ovaj maloprodajni servis Sintelona, inače veoma uspešne međunarodne kompanije, skoro potpuno izvesno očekuje odumiranje, u optimističnijoj prognozi eventualno prodaja nekom zainteresovanom konkurentu… Naravno, ukoliko se nešto odmah ne preduzme. Pred novoformiranim tročlanim marketing timom stajao je izuzetno težak, stoga i veoma inspirativan zadatak pokušaja revitalizacije ovog sektora domaćeg poslovanja. Nakon višemesečnih detaljnih marketinških istraživanja, iscrpnih konsultacija, raznih internih i eksternih analiza, kreiran je jedan potpuno nov pristup prodaji, adekvatan novonastalim zahtevima tržišta, tj. savremen koncept maloprodaje podnih obloga: GALERIJA PODOVA (Sintelon). Konačno, kada je u Avgustu 2001. godine prva GALERIJA u Dušanovoj ulici u Beogradu ugledala svetlo dana, novi maloprodajni koncept je, kako to često biva, mnogo bolje primljen u javnosti i od strane eksternog poslovnog miljea nego u sopstvenoj kompaniji. Kao ultimativni žiri, ipak, vreme i tržište su najpravednije ocenili ovaj plod našeg velikog entuzijazma, kao i značajnog zalaganja svih naših saradnika. Danas je, nakon 7 godina svog postojanja, GALERIJA PODOVA neprikosnoveni lider na tržištu prodaje podnih obloga, sa stabilnim tržišnim rastom i porastom profita od 500%; sa preko 40 osavremenjenih prodajnih objekata širom Srbije, Crne Gore i BiH; sa preko 20.000 m2 prodajnog prostora… Ukratko, brend sa retko dominantnom poslovnom pozicijom i što je još važnije, brend sa potpuno otvorenom perspektivom.

Dragan Ćulum, dipl.oecc.

Komentari nisu dozvoljeni.