
Милена Максимовић, дизајн визуелног идентитета, уређења продајног простора и мерчендајзинга
Продајни простор
Пројектовање и осмишљавање једног продајног објекта наизглед је врло једноставно, а уствари је високо комплексан процес. Потребно је осмислити објекат који својом спољним изгледом позива госопдина Купца да у њега уђе, а својом унутрашњом организацијом и асортиманом у потпуности одговара на његове захтеве. Уједно, потребно је пријатном атмосфером навести потрошача да се у објекту задржи толико дуго колико му је потребно да донесе одлуку о куповини, а једноставном организацијом и јасним обележавањем категорија да му се олакша проналажење њему одговарајућег производа. Мерчандисинг, као динамична форма маркетинга, чини да производи на месту продаје буду видљиви, атрактивни и доступни за потрошача и помаже им у тренутку када доносе одлуку о куповини. Галерија подова креирала је своје малопродајне објекте користећи управо све ове модерне технике шоп фиттинг-а, мерчандисинг-а и истраживања понашања потрошача на месту продаје. Од атрактивног и препознатљивог екстеријера, кроз јасан, једноставан и потрошачу прилагођен лаy-оут објекта, до посебно дизајнираних дисплаy-а, Галерија подова доказује да ни у чему не заостаје за модерним светским малопродајним трендовима. Само трговина која на време препозна потребе свог потрошача и овлада техникама које ће допринети брзом и ефикасном одговору на све његове захтеве има сигурну будућност на тржишту.
Милена Јањић,
Извршни Директор
Composite marketinška agencija
Када смо се 2000. године окупили у маркетиншком одељењу ДОО Синтелон Плус (део АД Синтелон, задужен за малопродајну мрежу) затекли смо предузеће са потпуно превазиђеном пословном филозофијом, једним застарелим концептом продаје, прилично израубованом опремом, отужним продајним објектима, опадајућим трендом пословања, те бројним другим хипотекама једног минулог времена. Све то је указивало да овај малопродајни сервис Синтелона, иначе веома успешне међународне компаније, скоро потпуно извесно очекује одумирање, у оптимистичнијој прогнози евентуално продаја неком заинтересованом конкуренту… Наравно, уколико се нешто одмах не предузме. Пред новоформираним трочланим маркетинг тимом стајао је изузетно тежак, стога и веома инспиративан задатак покушаја ревитализације овог сектора домаћег пословања. Након вишемесечних детаљних маркетиншких истраживања, исцрпних консултација, разних интерних и екстерних анализа, креиран је један потпуно нов приступ продаји, адекватан новонасталим захтевима тржишта, тј. савремен концепт малопродаје подних облога: ГАЛЕРИЈА ПОДОВА (Синтелон). Коначно, када је у Августу 2001. године прва ГАЛЕРИЈА у Душановој улици у Београду угледала светло дана, нови малопродајни концепт је, како то често бива, много боље примљен у јавности и од стране екстерног пословног миљеа него у сопственој компанији. Као ултимативни жири, ипак, време и тржиште су најправедније оценили овај плод нашег великог ентузијазма, као и значајног залагања свих наших сарадника. Данас је, након 7 година свог постојања, ГАЛЕРИЈА ПОДОВА неприкосновени лидер на тржишту продаје подних облога, са стабилним тржишним растом и порастом профита од 500%; са преко 40 осавремењених продајних објеката широм Србије, Црне Горе и БиХ; са преко 20.000 м2 продајног простора… Укратко, бренд са ретко доминантном пословном позицијом и што је још важније, бренд са потпуно отвореном перспективом.
Драган Ћулум, dipl.oecc..