УПИДИВ

УПИДИВ

  • О нама
    • Управна тела УПИДИВ-аUpravni odbor UPIDIVa Ljubomir Maksimov, predsednik Udruženja Tamara Popović, zamenik predsednika Nataša Filipović, član UO Predrag Uzelac, član UO Aleksandar Čule, član UO Umetnički savet Ivan Ilić Mirjana Dobanovački Maja Budžarov Predrag Šiđanin Dragoslav Ulić Savet za izdavačku delatnost Zdravko Rajčetić Branko Vujkov Branimir Maksimov Savet za izlagačku delatnost Mina Radojević Maja Bačanin Filip Nemet Sud časti Vlajko Vukosav Milan Milić Jagodinski Milan Milivojević Era Nadzorni odbor Vaso Krčmar Ivan Lukić Mića Josimović
    • СекретаријатSekretar Udruženja: Minja Danilović Administrator finansija: Mila Mijatović Sekretarijat: +381 21 524 481 sekretarijat@upidiv.org.rs
    • Ауторски сервис
    • Статут УПИДИВ-аПРЕДЛОГ  СТАТУТА  УПИДИВ-а У складу са  одредбама чл. 78.  и 12. Закона   о удружењима („Службени лист РС” бр.51/ 09) и Закона о култури („Службени гласник РС „72/09 ) на Скупштини Удружења  ликовних уметника примењених уметности и дизајнера Војводине одржаној дана —————- у Новом Саду, усвојен је нови /знак  УПИДИВ-а/ С  Т  А  Т  У  Т УДРУЖЕЊА ЛИКОВНИХ УМЕТНИКА ПРИМЕЊЕНИХ УМЕТНОСТИ И ДИЗАЈНЕРА  ВОЈВОДИНЕ Област остваривања циљева Члан 1. Удружење ликовних уметника примењених уметности и дизајнера Војводине /у даљем тексту : УПИДИВ/ је невладино и непрофитно удружење, основано на неодређено време ради остваривања циљева кроз унапређење и разво професионалног ликовног стваралаштва у области примењених уметности и дизајна. Циљеви  Удружења Члан 2. Циљеви УПИДИВ-а су: унапређење и развој професионалног ликовног стваралаштва из области примењених уметности и дизајна. развијање сарадње и унапређење рада и активности у области примењених уметности и дизајна са сродним организацијама у земљи и иностранству. унапређење професионалног друштвеног положаја и заштита права самосталних уметника и  материјалног положаја стваралаца и струке. организовање професионалних ликовних уметника примењених уметности и дизајнера у циљу остваривања и заштите социјално – правног статуса самосталних уметника, истакнутих уметника и стручњака из делатности Удружења. Организовање ауторских, тематских, ретроспективних, јубиларних и других изложби и ликовних манифестација и акција у…
    • Галерија ФОРМАLogo dizajn Galerije Forma:© Ferenc Barat Radno vreme: radnim danima od 8:00 do 20:00 časova. Galerija je zatvorena subotom, nedeljom i u dane državnih praznika. Adresa: Galerija Forma – UPIDIV ul. Ilije Ognjanovića 3, NOVI SAD Tel: 021/524-481 Fax: 021/427-630 E-mail: office@upidiv.org.yu Savet za izlagačku delatnost: Mina Radojević Maja Bačanin Filip Nemet
    • О УПИДИВ-у
  • Чланови
    • Архитектура и дизајн ентеријераArhitektura predstavlja izgradnju građevina sa svrhom stvaranja unutrašnjih organizovanih prostora namenjenih najrazličitijim potrebama čovekovog života i aktivnosti (stanovanje, kretanje, odmor, sahranjivanje itd). Arhitektura usklađuje konstruktivne elemente (građevinsku masu, stubove, otvore) u harmoničnu i funkcionalnu celinu. Članovi UPIDIV Sekcije za arhitekturu i dizajn enterijera: Ađanski Mina Berbakov Milorad Cvetkov Radoje Čubrilo Miroslav Grković Tomić Mirjana Jovanović Mira Jovanović Srđan Kovačević Dragutin Krstonošić Miroslav Maksimović Milena Marinčić Natko Melak Šandor Miletić Dušanka Mladenović Miodrag Mojašević Biljana Nedimović Gordana Popović Olgica Poznatov Natko Rapaić Dejan Spernjak Velimir Stojanović Nikola Kokola Šećerov Blaženka Tot Jožef
    • Декоративно сликарство
    • Декоративна пластика
    • Фото дизајнPredstavlja samostalni umetnički postupak koji zauzima posebno mesto u oblasti grafičkog dizajna. Izborom odgovarajućih optika, negativskih materijala (okto, pan, infracrveno), načina razvijanja, solarizacije, kopiranja i montaže nekoliko negativa itd. povećavaju se široke mogućnosti za kreativni zahvat. Foto dizajn je sveža i originalna interpretacija vizuelnog saznanja. Članovi UPIDIV Sekcije za foto dizajn: Aleksić Jovan Babić Izabela Bačić Jovan Bandin Mladen Bilak Igor Boldižar Jožef Candir Martin Červenka Vladimir Čule Aleksandar Dačević Milan Dorman Laslo Dragin Dragan Đukić Milica Grujić Gavrilo Jovanović Pavle Juriga Augustin Karanović Branimir Karisić Rajko Karlavaris Ivan Kostić Dušan Kurucić Dragan Lapadat Srećko Lenert Geza Lučić Branislav Ljubić Rajko Madacki Mihal Marković Nedeljko Mlazev Atanas Mirosavljević Borivoje More Silvester Nemet Maćaš Paljić Ljubomir Perić Miroslav Ribarov Predrag Stevanov Srđan Stojanović Nikola Ninavi Ulić Dragoslav Uzelac Predrag Škrbić Željko Šmit Josip Štikavac Kosovka Varga Šomođi Tibor Živkov Ivan Živni Darko Župančić Zvonimir
    • Графички дизајнNajkompletnije područje umetničkog delovanja u oblasti grafičkog izražavanja putem najrazličitijih sredstava vizuelnog oblikovanja od kaligrafije do Web dizajna. Poslednjih godina se uglavnom koristi računar pri dizajniranju. Sekcija obuhvata: grafički dizajn, vizuelne komunikacije, ilustraciju, strip, karikaturu, Web dizajn, CAD (Computer Aided Design) itd. Ovo je najbrojnija i najaktivnija sekcija u Udruženju koja ima i sledeće podsekcije: Web dizajn, CAD (Computer Aided Design) i odbor za heraldiku. Članovi UPIDIV Sekcije za grafički dizajn: Ajduk Teodor Bačak Ivica Balint Ištvan Banić Milan Banjac Stevan Barat Ferenc Bečejski Mihaela Kristinel Belobrk Branislav Bernacki Rudolf Blažić Larisa Bob Jovan Bogdanov Danilo Bogdanović Vladimir Bogunović Aleksandar Boroš Đerđ Bosiok Doru Božić Brankica Cvetanović Ivan Černik Atila Čobanović Ksenija Damjanović Veljko Dejanov Danica Dimitrov Dusan Dimitrov Srđan Dobanovački Branislav Dobanovački Simonida Đukić Branko Đurđević Božo Đurkovic Hunor Đurović Gojko Đurović Mira Farago Aranka Farkaš Robert Flora Viorel Fujkin Ištvan Gabor Gobi Grosy Konstantin Gucunski Sima Hadžić Sremački Dušanka Hadžić Smiljana Ilić Ivan Ilić Krtinić Ljiljana Jano Ištvan Janjetov Zoran Jaraković Vera Jerinić Dragan Joler Predrag Jocić Igor Jovančić Miroslav Jovanović Đorde Jovanović Danica Jovanović Milan Jofke Jovanović Vladimir Juriga Viktor Jurić Ivan Jurić Milan Kapitanj Atila Kapitanj Laslo Karanović Ratko Katić Živojin Kaupert Pal Kendel Zvonimir Kerac…
    • Пејзажна архитектура  Dok arhitektura predstavlja izgradnju građevina sa svrhom stvaranja unutrašnjih organizovanih prostora namenjenih najrazličitijim potrebama čovekovog života i aktivnosti (stanovanje, kretanje, odmor, itd), hortikultura oplemenjuje slobodne urbane prostore. Članova UPIDIV Sekcije za hortikulturu: Atanacković Jasna Kurjakov Stevanka Marinčić Olga Potkonjak Agnes Sapundžić Milan Sapundžić Tatjana Stojnić Nestorović Milica Šikoparija Dobrila Tubić Uroš
    • Индустријски дизајн
    • Уникатна керамикаGrupni naziv za sve proizvode izrađene na bazi gline, a otvrdnule pečenjem. Postoje razne vrste gline, od obične ilovače do najfinijeg kaolina. Oblikuje se modeliranjem, utiskivanjem, izvlačenjem na lončarskom kolu ili livenjem u kalupe. Prema kvalitetu gline, načinu obrade i stepenu pečenja određuje se vrsta keramike: majolika, kamenina ili porcelan. Primena raznovrsne tehnike i tehnoloških postupaka određuje smernice savremenih umetnika keramičara koji osim utilitarnih predmeta obrađuju i keramoplastiku kao i arhitektonsku keramiku. Na Svetskoj izložbi u Parizu 1937. godine enterijer jugoslovenskog paviljona bio je obložen panoima u majolici sa motivima nacionalne istorije i folklora koje su u Novom Sadu izradili slikar Ivan Tabaković i Karlo Baranji. Panoi su na izložbi dobili Grand Prix. Članovi UPIDIV Sekcije za unikatnu keramiku: Adžić Aleksandar Adžić Dragoljub Budžarov Agneš Budžarov Maja Holo Barbara Jandrić Ivan Josimović Milorad Kalmar Magdalena Kalmar Magdolna Medi Kišferenc Eva Konradt Sinisa Kostić Ljubomir Kostić Sujetova Marina Maravić Đura Matuša Svetlana Matuška Ferenc Mihaljfi Marika Mladenović Marija Mojak Aranka Mojak Dijana Musicki Olivera Nemeš Fekete Edit Nemet Ana Petrović Ljubiša Popov Ana Popović Marina Radovniković Marija Rajčetić Vladislav Rajčetić Zdravko Šinković Eržebet Toderaš Irena Toderaš Jožef Toderaš Dijana Vekonj Lajoš
    • Конзервација и рестаурација
    • Костимографија
    • Таписерија
    • ТекстилDizajn tekstila je oblast primenjene umetnosti koja podrazumeva poznavanje istorije i teorije dizajna, estetike i likovnog oblikovanja u posebnoj vrsti materijala koje „tekstil“, kao pojam može da obuhvati. Tehnologija i način izrade su nezaobilazni faktori u oblikovanju tekstila, kao i vladanje određenim tehnikama kao što su tkanje, pletenje, slikanje na tekstilu, štampa, šivenje, vez… Pažljivom kombinacijom umetničkog likovnog iskustva, tehnika i tehnologije nastaje tkanina kao svojevrstan umetnički proizvod – umetničko delo, novo drugačije čak i posle 5000 godina svoga postojanja. Upravo to poslednje dokazuje emitovanje inspiracija koje nam tekstil nudi kao materijal i oblast izučavanja. Članovi UPIDIV Sekcije za dizajn tekstila: Bačić Ilona Branković Slobodanka Ćulibrk Tomić Radmila Darojević Stanka Došen Dragojlović Svetlana Đurdev Ljubica Đurić Mirjana Grkavac Slavica Janović Erika Janjetović Nebojša Kolarik Magdalena Ledjanac Branislava Litričin Bogdanka Markov Mirjana Mihajlov Dušica Mijić Anica Mišević Maja Panin Milica Peršaj Marija Poljaković Gordana Ramac Lidija Spasojević Milica Stojanović Nataša Stojanović Ljiljana Stoja Rudić Ljiljana Šilić Mira Taloši Estera Trajković Nataša Vicković Anica Varga Žužana Vekonj Irena Vujkov – Kolman Mirjana Zirojević Danka Živković Bakić Anđelka Živojnović Sanja
    • Теорија
    • Савремено одевање
    • Сценографија
    • Вајарство
    • Веб дизајн
  • Активности
    • Изложбе
    • Публикације
    • Актуелни конкурси
    • Календар са конкурсима
    • Календар активности
  • Обавештења
    • Мејлинг листа
    • УПИДИВ инфо

УПИДИВ 50 година – монографија

Више фотографија на овом линку.

Уводне напомене

УПИДИВ 50 ГОДИНА – 50 година примењених уметности у Војводини – Том 2

Идеја о писању а потом и сложеном процесу организовања публиковања монографија посвећених деловању УПИДИВ и уметника окупљених око удружења настала је пре неколико година спонтано са намером да се макар и на симбиличан начин попуне празнине у домаћој историјско-уметничкој историографији као и да се, у новом времену друштвених околности, наново скрене пажња на ауторе и уметничке појаве које су обележиле део уметничке сцене која се односи на тзв. примењену уметност Новог Сада и Војводине у протеклих пола века.

Уз једноставан па и заразан оптимизам, без кога су овакви подухвати вероватно немогући, паралелно са свим немоћима реалности данашњег времена, били смо током пар предходних година све упорнији што је историја сећања, природом напада новог миленијума, била све слабија и за већину све непотребнија. На том путу нисмо хтели да будемо унапред разочарани због стално присутног немара који неминовно води ка забораву. Привучени мирисом историје уметности али и драматичним развојем примењених уметности у Војводини у протеклих педесетак година, покушали смо да на уметност, о којој размишљамо и пишемо, и живот гледамо као на велику радост коју треба пажљиво уочити и упознати а потом забележити и образложити. У раду нас је усмеравала и жеља да поред толико наших заборава којима смо колективно склони, ми својим истраживањем и радом, не продубимо тај заједнички усуд ових простора и овог времена. Покушали смо да установимо одређен ‘’критеријум чињеница’’како би умањили грешке и елиминисали лутања на овом пољу истраживања.

Ослањајући се на истраживачки и критичарски рад предходника, читајући те ипак ретке текстове, уз интензивне контакте са уметницима, посматрали смо њихова дела у контексту новог, нашег времена, док смо у корпус тема и аутора укључили и оне савремене, који по нашем мишљењу обележавају године новог миленијума. Била је то неопходна одлука јер се показало да све што смо пронашли, изабрали и повезали у једну јединствену целину, представља одраз одређеног континуитета, као и класичном позоришту – јединство  времена, места и радње / садржаја.

Прва монографија симболичног наслова – 50 година УПИДИВ-а: На раменима великана (2015) –  замишљена је као почетни корак истраживачког рада и у њој су публиковани монографски текстови о знаменитим војвођанским ауторима из широке области примењене уметности, дизајна и архитектуре. Други део монографије донео је основне чињенице о деловању и раду заслужних уметника чиме је направљен и својеврстан мост са предходним монографијама удружења (1966; 1996). Такву структуру прве књиге условиле су и чињенице да се њеним изласком обележавала педесетогодишњица. Нисмо, наравно, пропустили прилику да документујемо све колективне активности удружења, догађаје и салоне, са свим подацима и чињеницама, стављајући их у шири, друштвени и историјски, контекст. У исто време започели смо и процес документоване обраде штампаних каталога удружења у сарадњи са колегама из Библиотеке Матице српске као и организовања колекције плаката штампаних у продукцији Удружења у чему имамо пуну подршку Музеја савремене уметности Војводине као централне музејске установе која се бави савременом уметношчу у покрајини.

Друга књига, коју не без поноса износимо пред читаоце, имала је пак другачији циљ и задатак усмерен ка осветљавању и анализи појава у уметничком животу Војводине друге половине протеклог века. Већ у осмишљавању њихових садржаја изнад писаца лебдела су два наслова – Аутори и Појаве – па су тако и незванично назване ове две књиге. Свесни да ни у другој књизи нисмо до краја успели да покријемо све уметничке појаве везане за деловање УПИДИВ-а те ћемо тај део племенитог задатка оставити за неке будуће истраживаче.

Држећи се од почетка ове линије дејства, студија Привредни дизајн  у Војводини 1945 – 1985. (З. Рајчетић) на широким основама читаоцима открива низ податка који се тичу међузависности привредног и ширег друштвеног развоја и дизајнерске праксе у Војводини током периода постојања социјалистичке Југославије. Студија под називом Развој послератне керамике у Војводини: Институције, догађаји и појединци (З. Рајчетић) затвара круг сродних тема и води читаоце кроз период од окончања Другог светског рата до данашњих дана, и износи причу о генези уметничке керамике на тлу Војводини као области примењене уметности чији су идентитет градили бројни појединци и институције. У студији под називом Таписерија у Војводини од 50-их до 2000. Године (Сава Степанов) хронолшки су мапирани сви значајнији феномени везани за развој уметности таписерије у Војводини од друге половине двадесетог века до данас. Као искусан истраживач, аутор на језгровит начин читаоцима пружа увид у различите појаве, појединце и догађаја у светлу рефлексије актуелних друштвених преображаја. Као логичан наставак стремљења уредника ове монографије настала је студија Синтеза у уметности Војводини (В. Митровић, З. Рајчетић) чији садржај читаоцима открива генезу једне специфичне послератне уметничке праксе у Војводини, која као коначни израз представља синтезу језика архитектуре и различитих области примењене уметности, пласиране на терен тзв. јавне уметности. Студија под називом Новосадска школа културног плаката / Прилог проучавању (В. Митровић) читаоцима пружа на увид једну целовиту систаматизацију, чији садржај указује на све значајнијуе актере и процесе, који су утицали на обликовање једног препознатљивог језика плакатске уметности, у оквиру динамичне и стилски препознатљиве дизајнерске праксе намењене промоцији културних делатности у граду Новом Саду као културном, привредном и поличком средишту савремене Војводине. Да би се показао парадигматски однос према материји која је овде изучавана, у завршном делу књиге, уредничком одлуком постављено је поглавље под називом Додатак, које обједињава ауторске текстове наших значајних ствараоца чији су критички осврти публиковани у новосадском дневном листу Дневник. Књигу затвара резиме и индеx са преко триста педесет поменутих аутора из различитих области примењених уметности који су били активни у Војводини од друге половине протеклог столеће до данас.

На крају подвлачимо да овакви подухвати нису могући без подршке друштвене заједнице, те се у том светлу посебно захваљујемо

Министарству за културу и информисање Републике Србије као и Секретаријату за културу, јавно информисање и односе са верским заједницама АП Војводине, чија је подршка довела до реализације овог пројекта од националног значаја.

Владимир Митровић, Здравко Рајчетић

Промоција монографије је планирана у галерији ФОРМА средином јуна 2018. године. Линк до монографије на ISSUU.

Монографију можете купити у канцеларији УПИДИВ-а по цени од 1.500,00 динара.

Previous
Next

20. марта 2018.

|

Публикације
Вињета: Ана Леда Поп
  • Facebook
  • YouTube
  • ISSUU
Актуелно

  • Кандидати за нове чланове УПИДИВ-а 2023.16. марта 2023.
  • „Богдан Шупут 2023.“25. фебруара 2023.
  • Александар М. Лукић и Елена Атрашкевич „Паралелни светови”3. фебруара 2023.
  • Весна  Живановић „Сари  и Ангарка“14. јануара 2023.
  • Конкурс за доделу награде за животно дело УПИДИВ-а10. јануара 2023.
кОНКУРСИ

  • Конкурс за доделу награде за животно дело УПИДИВ-а10. јануара 2023.
  • Интерни позив за идејно решење Новогодишње вињете УПИДИВ-а14. децембра 2022.
  • Конкурс за пријем нових чланова УПИДИВ-а5. новембра 2021.
Инфо

  • Актуелно
  • Архива
  • Изложбе
  • Конкурси

Галерија ФОРМА


Галерија ФОРМА 
ул. Илије Огњановића 3,
21000 Нови Сад, Србија 
Радно време:
(радним даниима)
од 9 до 14:30 часова 

УПИДИВ


Удружење ликовних уметника примењених уметности и дизајнера Војводине
Vajdasági iparművészek és formatervezők egyesülete
Združenie úžitkových výtvarných umelcov a dizajnérov Vojvodiny
Asociaţia Artiştilor Plastici pentru Artele Aplicate şi Design din Voivodina
Здруженє подобових уметнїкох применєних уметносцох и дизайнерох
Udruženje likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti i dizajnera Vojvodine
Association of Artists of Applied Arts and Designers of Vojvodina

Тел / Факс: +381 21 524 481
Мeјл #1: office@upidiv.org.rs
Мeјл #2: sekretarijat@upidiv.org.rs
Мeјл #3: upidiv.office@gmail.com

Овај сајт покреће WordPress