Из каталога:
Пред нама је јединствена азбука. Шареноликост атмосфера и илустративних стилова којима је Братислав Миленковић третирао ова слова многима би лако побегли у какофонију. Ипак, овај млади аутор поседује специфичну концентрацију и самоконтролу, дисциплину и фанатичност неопходну за напредовање у сваком, па и у овом послу. Ове словне илустрације су тренинг, унапређење илустраторских, дизајнерских, типографских, али и вештина у размишљању. Везе слова и елемената којима су представљена некада су директне и сасвим јасне, некада представљају даље асоцијације, духовите или сасвим личне, а понекад су то једноставно визуелне игре, варијације на актуелна размишљања.
Братислав доноси снажан графички израз. Његов рад једнако је упечатљив сагледан и као детаљ и као целина. Свако слово из овог целовитог комплета вредно је издвајања из групе. Захтева од посматача да прикованом пажњом посматра још дубље, детаљно и дуго.
У овим словима-илустрацијама проналазимо истраживања инспирисана класицима, старим мајсторима из области илустрације и дизајна из источне и западне Европе али и из Америке, а оно што их чини још комплекснијим је спој старог са најновијим.
Овај пројекат пред нама је у тренутку када илустративна типографија доживљава јединствену популарност и развој. Ту област најснажније су промовисали млади аутори које су управо та истраживања довела у центар светске пажње. Пре свих то су Јессица Хисче са пројектом Daily Drop Caps, и Alex Trochut са својим комерцијалним и имагинарним типографско-илустраторским експериментима. Ако погледамо и шире од типографије, Братислав припада „племену“ које чине и Mario Hugo и Micah Lidberg, cењени млади аутори које бисмо могли описати као илустраторе са јасним, писменим ставом према типографији која је увек савршено у служби њиховог рада. Сво четворо поменутих аутора сасвим природно барата словима у свом илустраторском приступу, чинећи га тиме још посебнијим и препознатљивијим.
И док је латинични алфабет стандардна основа за оваква визуелна истразивања, писмо је управо оно што Братислава чини посебним међу њему сличнима. Он је илустровао ћирилицу и тиме нам је представио на начин на који је до сада нисмо видели. Братислав словима влада на јединствен начин и на то утиче његова истрајност у истраживању ове области. Већ дуго их тестира и кроз аналогно и кроз дигитално, савремено калиграфско, цртано руком или компјутерски, пројектовано у цртачким или програмима за прављење фонтова. Све те вештине које је последњих година вредно савладавао, сада су сасвим у функцији описивања његових идеја. Братислав нам своје карактере приказује кроз ове карактере, како често кажемо, понесени енглеским називом за словни знак.
Ова азбука представља спој свега набројаног: старог и новог, аналогног и дигиталног, истока и запада, латинице и ћирилице, кроз призму Братислава Миленковића. Пред нама је јединствена азбука.
Јана Оршолић
О аутору:
Братислав Миленковић је илустратор и графички дизајнер. Тренутно живи и ради у Београду. Школовао се на Факултету примењених уметности и Факултету драмских уметности у Београду. Радио је као арт директор у агенцији Популар Брукета&Жинић. Суоснивач је Лорем Ипсум студија који је две године водио са Немањом Јехличком и Николом Змајевићем. У његовом портфолију се налазе пројекти за клијенте попут: Тхе Неw Yорк Тимес, Финанциал Тимес, Цомпутер Артс магазина, Цап&Десигн магазина, Wиред магазина, Миксер фестивала, Моритз Еис, Плус 8 Рецордс, Софи сапуна… Радови су му објављивани у бројним публикацијама и излагани у земљи и иностранству.
Каталог изложбе можете погледати на овом линку.