UPIDIV | Udruženje likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Vojvodine | Association of Applied Arts Artists and Designers of Vojvodina

Јелена Родић „Seecret Garden“

Изложбу Јелене Родић „Јелена Родић „Seecret Garden““ можете погледати од 15. марта до 3. априла 2022. године, у галерији „ФОРМА“ Илије Огњановића 3, Нови Сад.

Формално отварање изложбе је у уторак 15. марта 2022. у 19 часова, уз придржавање епидемиолошких мера које је прописала Владе Републике Србије.

Из каталога:

На  граници осећаја

Говорећи  о просторима женствености у уметности, историчарка уметности Гризелда Полок управо наводи врт као један од њих. Но, како Полок налази, такав простор није само локација, него и вишедимензионалност која се схвата осећајем. За Јелену Родић, (тајни) врт је управо то – форма, материјал, текстура – додир. Лишена воајеристичких импресија брзе моде а истовремено не губећи савременост, уметница се окреће примарним материјалима старима колико и сама свест о заштити али и украшавању сопствене коже: крзну и кожи. Као такве, Карл Лагерфелд их је фаворизовао до самог конца своје стваралачке енергије. Управо ти квалитети, кроз форму и материјал, формирају дизајнерску нит Јелене Родић.

Иако  наизглед формално раздвојени, кожа и крзно се на дизајнерским аксесоарима уметнице спајају металним кругом који их довршава. Употребом две различите текстуре – коже у црној боји и светлог, меког и топлог крзна – добијена је динамика осећаја која задржава своју форму. Још је Сигмунд Фројд писао о моћи крзна да пробуди различите осећаје, што кроз додир, то и кроз сам поглед на исто. Додатком коже и метала, уметница такве осећаје вешто модификује и сажима у функционалну целину ташне. Метални круг тако постаје лични печат и потпис дизајнерке, заокружујући, буквално и фигуративно, сваки комад у својој пуноћи.

Посматране  из различитих углова, ташне уметнице евоцирају модне експерименте на плану крзна надреали-стичких уметница Мерет Опенхајм и Елзе Скјапарели, сазрелих између париског и њујоршког модног надреализма. Преиспитујући интиму женског стваралаштва, крзнена шоља Опенхајм или крзнене штикле Скјапарели тежиле су да изазову радикалан осећај, бришући границу између лепог и фу-нкционалног. Кроз дизајнерске ташне приказане на изложби Тајни врт у галерији Форма, Јелена Родић показује изнимно познавање граничних простора естетског, функционалног и ескперименталног. На самој уметници је сада да те границе пређе. 

Стефан  Жарић,
историчар  моде

Биографија:

Јелена  П. Родић (1974) дизајнер аксесоара.

  • Образовање:
    2005-2008 БЕОГРАДСКА  ПОЛИТЕХНИЧКА Високе струковне студије, Модни дизајн производа од коже
  • 1997-2001 Филозофски  факултет Београд, одсек Историја уметности
  • 1989-1993 Средња  школа за дизајн Богдан Шупут, Нови Сад, Смер графички дизајн

Професионално  искуство:

  • 2017 – 2022 Самосталан  ауторски рад
  • 2015 – 2016 МАНУАЛ  ДОО, Нови Сад
  • 2010 – 2015 Студио  за дизајн производа од коже Јелена Родић
  • 2003 – 2009 МОНА  ДОО, Београд 
  • 1997 – 1998 СИНТЕЛОН  ДОО, Бачка Паланка
  • 1996 – 1997 МЕРКУР  ДОО, Бачка Паланка

КОНТАКТ:  jelenarodich@gmail.com

Каталог изложбе можете погледати на ISSUU или у нашем BoxNet фолдеру.

Са отварања изложбе:

Komentari nisu dozvoljeni.