Изложбу Јелене Родић „Јелена Родић „Seecret Garden““ можете погледати од 15. марта до 3. априла 2022. године, у галерији „ФОРМА“ Илије Огњановића 3, Нови Сад.
Формално отварање изложбе је у уторак 15. марта 2022. у 19 часова, уз придржавање епидемиолошких мера које је прописала Владе Републике Србије.
Из каталога:
На граници осећаја
Говорећи о просторима женствености у уметности, историчарка уметности Гризелда Полок управо наводи врт као један од њих. Но, како Полок налази, такав простор није само локација, него и вишедимензионалност која се схвата осећајем. За Јелену Родић, (тајни) врт је управо то – форма, материјал, текстура – додир. Лишена воајеристичких импресија брзе моде а истовремено не губећи савременост, уметница се окреће примарним материјалима старима колико и сама свест о заштити али и украшавању сопствене коже: крзну и кожи. Као такве, Карл Лагерфелд их је фаворизовао до самог конца своје стваралачке енергије. Управо ти квалитети, кроз форму и материјал, формирају дизајнерску нит Јелене Родић.
Иако наизглед формално раздвојени, кожа и крзно се на дизајнерским аксесоарима уметнице спајају металним кругом који их довршава. Употребом две различите текстуре – коже у црној боји и светлог, меког и топлог крзна – добијена је динамика осећаја која задржава своју форму. Још је Сигмунд Фројд писао о моћи крзна да пробуди различите осећаје, што кроз додир, то и кроз сам поглед на исто. Додатком коже и метала, уметница такве осећаје вешто модификује и сажима у функционалну целину ташне. Метални круг тако постаје лични печат и потпис дизајнерке, заокружујући, буквално и фигуративно, сваки комад у својој пуноћи.
Посматране из различитих углова, ташне уметнице евоцирају модне експерименте на плану крзна надреали-стичких уметница Мерет Опенхајм и Елзе Скјапарели, сазрелих између париског и њујоршког модног надреализма. Преиспитујући интиму женског стваралаштва, крзнена шоља Опенхајм или крзнене штикле Скјапарели тежиле су да изазову радикалан осећај, бришући границу између лепог и фу-нкционалног. Кроз дизајнерске ташне приказане на изложби Тајни врт у галерији Форма, Јелена Родић показује изнимно познавање граничних простора естетског, функционалног и ескперименталног. На самој уметници је сада да те границе пређе.
Стефан Жарић,
историчар моде
Биографија:
Јелена П. Родић (1974) дизајнер аксесоара.
- Образовање:
2005-2008 БЕОГРАДСКА ПОЛИТЕХНИЧКА Високе струковне студије, Модни дизајн производа од коже - 1997-2001 Филозофски факултет Београд, одсек Историја уметности
- 1989-1993 Средња школа за дизајн Богдан Шупут, Нови Сад, Смер графички дизајн
Професионално искуство:
- 2017 – 2022 Самосталан ауторски рад
- 2015 – 2016 МАНУАЛ ДОО, Нови Сад
- 2010 – 2015 Студио за дизајн производа од коже Јелена Родић
- 2003 – 2009 МОНА ДОО, Београд
- 1997 – 1998 СИНТЕЛОН ДОО, Бачка Паланка
- 1996 – 1997 МЕРКУР ДОО, Бачка Паланка
КОНТАКТ: jelenarodich@gmail.com
Каталог изложбе можете погледати у нашем BoxNet фолеру.