УПИДИВ | Удружење ликовних уметника примењених уметности и дизајнера Војводине | Ассоциатион оф Апплиед Артс Артистс анд Десигнерс оф Војводина

ПРОГЛАШЕНИ ПОБЕДНИЦИ УМЕТНИЧКОГ КОНКУРСА “БЛАЦК БОX 2017: ПАД У БУДУЋНОСТ”

Миксер Фестивал и Факултет примењених уметности у Београду са поносом објављују имена победника уметничког конкурса “Блацк Боx” који ће бити представљени у оквиру предстојећег Миксер фестивала, од 25. до 28. маја 2017, у силосима Житомлина на доњем Дорћолу. Стручни жири у саставу: Марко Лађушић, редовни професор на Факултету примењених уметности у Београду; Мелинда Костелац, доцент Продекан на Академији Примењених умјетности у Ријеци и Дејан Миљковић, редовни профессор на Архитектонском факултету у Београду, одабрао је 61 пројекат младих уметника из Босне и Херцеговине, Црне Горе, Чешке, Хрватске, Србије и САД.

Марко Лађушић члан стручног жирија и професор на Факултету примењених уметности каже да ја квалитет пристиглих радова изванредан.

“Блацк боx пројекат је постао значајна платформа за младе и алтернативне уметнике који су често афирмисани или професионално одређени у пољу архитектуре, дизајна и другим природним и друштвеним областима. Блацк боx је излет у нешто њима важно, неизречено и оштро! Ове године на конкурс су се пријавили уметници потпуно различитог образовања, година и афинитета што потврђује наше уверење о отвореној платформи која саму себе дешинише. Тема „Пад у будућност“ је мрачни наговештај могућности у будућности и уметници су разумели контекст тренутка у којем егзистирају. Приспела решења су високог уметничког и естетског карактера, веома различита у изразу, а ипак са снажним заједничким именитељем одбране достојанства људскости и егзистенције у разумевању отуђених процеса у којим живимо.”

Под симптоматичним слоганом „Пад у будућност“, изложба Блацк Боx 2017 сондира визије блиске будућности младе  генерације уметника која стасава на развалинама институционалне културе и налази се у простору без перспектива, опасана зидовима немогућности и ограничењима за стваралачки рад. Иако синоним за скученост,„Црна кутија“ је истовремено и шанса за акумулирање енергије неопходне за рушење зидова иза којих нас чека будућност. Каква је та будућност, сазнаћемо на Миксер Фестивалу, кроз радове младих стваралаца  чији моћни радови коментаришу друштвене околности на које наизглед не могу да утичу, али чија је стваралачка енергија ипак у стању да покрене промене:

Кроз пад у будућност на изложби Блацк Боx на Миксер фестивалу водиће вас:

  1. ОДА – Органиц Дигитал Арт-Ин-Мотион, Александар Педовић – Србија
  2. Одраз, Александра Стајовић – Србија
  3. Ја ћу радити шта ја хоћу, Алма Гачанин – БИХ
  4. Перфецт Селфи, Веома важан видео, Алма Гачанин – БИХ
  5. У кутији – ван кутије, Ана Алексић – ЦГ
  6. Тело, Ана Церовић- Србија
  7. Црнило вечности, Ана Новаковић – Србија
  8. Утроба,-Арпад Пулаи – Србија
  9. Цамера Футура, Барбора Мојзисова – Цзецх Републиц
  10. Буђење, Бојана Бодирога – Србија
  11. НО_Т, Цедомир Костовиц – УСА
  12. Жива соба, Дарко Дацовић – Србија
  13. Санцта Луx, Дијана Радовановић – Србија
  14. Пост нубила Пхоебус, Дорис Милешевић – Србија
  15. Снови, Драган Струњаш – Србија
  16. Процеси, Драгана Купрешанин – Србија
  17. Пејзаж, Ђорђе Петровић, Вељко Петровић – Србија
  18. Прасак Емилија Златковић – Србија
  19. „Джжж“, Илија Лазаревић – Србија
  20. Унутрашњи доживљај стварности, Ивана Добромиров – Србија
  21. Флоw оф Паритy, Ивана Кнежевић – Србија
  22. Нуде, Ивана Перић – Србија
  23. Мода и филм, Ивана Прлинчевић – Србија
  24. Кунст, Ивана Радојичић – Србија
  25. Лајк, Ивана Радојичић – Србија
  26. Није баш Вилер, Јелена Диниц – Србија
  27. Вежите се, слећемо, Јован Блат – Србија
  28. Его, Јована Брлетић – Србија
  29. Забрана приласка културе, Јована Ћулибрк и Александар Ћулибрк – Србија
  30. Бездан, Ковачевић Станко – Србија
  31. Футуре Схоцк, Ксенија Ковачевић – Србија
  32. Блацк боокс, Леа Ембели – Србија
  33. Како год окренеш, Леа Ембели – Србија
  34. Свесно осликавање будућности, Мала школа уметности ДивАрт – Србија
  35. Реинтерпретација класичне уметности, Марија Јевтић – Србија
  36. Горе(н)је, Марија Савчић – Србија
  37. Спас за будућност, Марко Завишић – Србија
  38. (Не) игра на срећу, Миа Мараковић И Бианка Гарчевић – ХР
  39. Тек ћеш ти светлети, Милица Мијајловић – Србија
  40. Алл Анималс Аре Еqуал бут Соме Аре Море Еqуал Тхан Отхерс, Милица Мијачевић-Царевић ака мцм-639 – Србија
  41. Портал, Наталија Миладиновић – Србија
  42. Сцар, Ненад Миловановић – Србија
  43. Химна, Никола Дабић – БиХ
  44. Регресија, Никола Ралевиц – ЦГ
  45. Пад у будућност – Лимбо, Никола Стојановић – Србија
  46. Ђубре, Сандра Божић – Србија
  47. Поглед, Сара Станојевић – Србија
  48. Монолит, Саша Петровић – Србија
  49. Пулс, Савка Маренић – Чешка
  50. Сенд ор реад, СЕКТ(ОР) А6 – Србија
  51. Блацк Трансформатион Снежана Златковић
  52. Микробиологија, Соња Бојанић – Србија
  53. Ноw ис тхе тиме, Соња Јо – Србија
  54. 1:6:12: А Блацк Боx Одyссеy, Стефан Радошевић, АΔА, Лазар Станојчић, Лука Вишњић – Србија
  55. Уљез-Интерлопер, Стеван Лутовац, Оливера Штрбац, Марија Ћирић, Ђорђе Аралица, Давид Клем, Белинда Путилова, Горан Ерић, Жељко Здравковић – Србија
  56. Реалитy цхецк боx, Тереза Ценић, Ђорђе Вањек, Никола Ристић – Србија
  57. Фотостил вртлога, Тони Аницин – Србија
  58. Вацуум, Тони Ковачић – Србија
  59. Гледај или учествуј, Уна Новосел – Србија
  60. Деиндивидуализација, Верољуб Наумовић – Србија
  61. Рунаwаy, Жељана Стојановић – Србија
  62. ПАД, Жељка Алексић – Србија

Платформа “Блацк Боx” је настала је 2015. године као иницијатива за подршку младих аутора из области визуелних уметности и презентације њиховог стваралаштва у најширој јавности. Уз актуелну тему, сваке године представља се више од 60 младих аутора одабраних на конкурсу од стране стручног жирија. Циљ пројекта “Блацк Боx” је указивање на проблематику која оптерец́ује младе ствараоце у савременом друштвеном контексту, њихово оснаживање да се јавно изразе и својим визијама допринесу решењу друштвених проблема, те унапређењу живота у заједници. “Блацк Боx” истиче и значај уметничких инсталација у алтернативним градским просторима, њихову доступност широкој публици, као и повезаности уметничке праксе са осталим сферама живота – науком, технологијама, економијом и друштвом. 

Преузето са Миксер Хоусе сајта

Коментари нису дозвољени.