UPIDIV | Udruženje likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Vojvodine | Association of Applied Arts Artists and Designers of Vojvodina

Bratislav Milenković – Alfabet

Bratislav Milenković

Iz kataloga:
Pred nama je jedinstvena azbuka. Šarenolikost atmosfera i ilustrativnih stilova kojima je Bratislav Milenković tretirao ova slova mnogima bi lako pobegli u kakofoniju. Ipak, ovaj mladi autor poseduje specifičnu koncentraciju i samokontrolu, disciplinu i fanatičnost neophodnu za napredovanje u svakom, pa i u ovom poslu. Ove slovne ilustracije su trening, unapređenje ilustratorskih, dizajnerskih, tipografskih, ali i veština u razmišljanju. Veze slova i elemenata kojima su predstavljena nekada su direktne i sasvim jasne, nekada predstavljaju dalje asocijacije, duhovite ili sasvim lične, a ponekad su to jednostavno vizuelne igre, varijacije na aktuelna razmišljanja. Bratislav donosi snažan grafički izraz. Njegov rad jednako je upečatljiv sagledan i kao detalj i kao celina. Svako slovo iz ovog celovitog kompleta vredno je izdvajanja iz grupe. Zahteva od posmatača da prikovanom pažnjom posmatra još dublje, detaljno i dugo.

U ovim slovima-ilustracijama pronalazimo istraživanja inspirisana klasicima, starim majstorima iz oblasti ilustracije i dizajna iz istočne i zapadne Evrope ali i iz Amerike, a ono što ih čini još kompleksnijim je spoj starog sa najnovijim.
Ovaj projekat pred nama je u trenutku kada ilustrativna tipografija doživljava jedinstvenu popularnost i razvoj. Tu oblast najsnažnije su promovisali mladi autori koje su upravo ta istraživanja dovela u centar svetske pažnje. Pre svih to su Jessica Hische sa projektom Daily Drop Caps, i Alex Trochut sa svojim komercijalnim i imaginarnim tipografsko-ilustratorskim eksperimentima. Ako pogledamo i šire od tipografije, Bratislav pripada „plemenu“ koje čine i Mario Hugo i Micah Lidberg, cenjeni mladi autori koje bismo mogli opisati kao ilustratore sa jasnim, pismenim stavom prema tipografiji koja je uvek savršeno u službi njihovog rada. Svo četvoro pomenutih autora sasvim prirodno barata slovima u svom ilustratorskom pristupu, čineći ga time još posebnijim i prepoznatljivijim.
I dok je latinični alfabet standardna osnova za ovakva vizuelna istrazivanja, pismo je upravo ono što Bratislava čini posebnim među njemu sličnima. On je ilustrovao ćirilicu i time nam je predstavio na način na koji je do sada nismo videli. Bratislav slovima vlada na jedinstven način i na to utiče njegova istrajnost u istraživanju ove oblasti. Već dugo ih testira i kroz analogno i kroz digitalno, savremeno kaligrafsko, crtano rukom ili kompjuterski, projektovano u crtačkim ili programima za pravljenje fontova. Sve te veštine koje je poslednjih godina vredno savladavao, sada su sasvim u funkciji opisivanja njegovih ideja. Bratislav nam svoje karaktere prikazuje kroz ove karaktere, kako često kažemo, poneseni engleskim nazivom za slovni znak.
Ova azbuka predstavlja spoj svega nabrojanog: starog i novog, analognog i digitalnog, istoka i zapada, latinice i ćirilice, kroz prizmu Bratislava Milenkovića. Pred nama je jedinstvena azbuka.

Jana Oršolić

O autoru:
Bratislav Milenković je ilustrator i grafički dizajner. Trenutno živi i radi u Beogradu. Školovao se na Fakultetu primenjenih umetnosti i Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Radio je kao art direktor u agenciji Popular Bruketa&Žinić. Suosnivač je Lorem Ipsum studija koji je dve godine vodio sa Nemanjom Jehličkom i Nikolom Zmajevićem. U njegovom portfoliju se nalaze projekti za klijente poput: The New York Times, Financial Times, Computer Arts magazina, Cap&Design magazina, Wired magazina, Mikser festivala, Moritz Eis, Plus 8 Records, Sofi sapuna… Radovi su mu objavljivani u brojnim publikacijama i izlagani u zemlji i inostranstvu.

Katalog izložbe možete pogledati na ovom linku.

Izložba je otvorena od 17-26. maja 2014. godine.
vinjete NM (sec) copy_600px

 

Komentari nisu dozvoljeni.